Afet İşleri Müdürlüğü
Afet İşleri Müdürlüğü
09.04.2023 tarihli ve 32158 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına dair yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik kapsamanda C-10 grubu olan belediyemizde zorunlu müdürlük olarak kurulması gereken “Afet İşleri Müdürlüğü” Balçova Belediye Meclisi’nin 07.09.2023 tarihli ve 51 numaralı kararı ile kurulmuştur.
Afet İşleri Müdürlüğü Temel Görevleri
Balçova ilçemizi ve halkımızı “TAMP (Türkiye Afet Müdahale Planı) doğrultusunda Afetlere Hazırlıklı ve Dayanıklı Kılmak” adına aşağıda belirtilen görevleri yerine getirir;
-
Bakanlıkların yönetmelik, emir ve talimatları ile İzmir Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD) tarafından INSARAG (Uluslararası Arama Kurtarma Danışma Gurubu) standartları gereğince belediye personelinin eğitim, teşkilat, teçhizat, sertifikasyon, entegrasyon ve akreditasyonu yapılarak afet öncesi hazırlık yapmak ve önlem almak, afet esnasında kurumlar arası etkin ve hızlı koordinasyon sağlayarak eğitimli ve kalifiye personel ile afetle mücadele, arama kurtarma işlemlerini yürütmek, kent yangınlarında ihtiyaç halinde İtfaiye teşkilatına, orman yangınlarında ihtiyaç halinde Orman Genel Müdürlüğü teşkilatına destek olmak ve Balçova Belediyesi Sosyal İşler Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, Temizlik İşleri Müdürlüğü, ilgili Müdürlükler ve kurumlar ile koordine ederek afet sonrası iyileştirme, lojistik, ikmal, iaşe, barınma, gıda, hijyen gibi insani ihtiyaçların giderilmesi ve psiko-sosyal destek işlemlerini koordine etmek,
-
Afet İşleri Müdürlüğü Arama Kurtarma Ekibi personelinin, eğitim tazeleme ve aylık rutin tatbikatlarını yaptırmak,
-
Afet dışı zamanlarda ilçemizdeki kamu kurumlarına ve personeline, tüm okul öğrenci ve öğretmenlerine, muhtarlıklar ile koordinasyon sağlayarak ilçe halkımıza afet farkındalık ve afetle mücadele eğitimleri vermek ve tatbikat yaptırmak,
-
İlçemizde veya ülkemizin herhangi bir yerinde gerçekleşecek herhangi bir afette İzmir Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (İzmir AFAD) ile koordineli bir şekilde “Balçova Belediyesi Arama Kurtarma Ekibi (BAL-KUT)” unvanıyla afetle mücadele ve arama kurtarma faaliyetlerine katılarak ilçemizin ve belediyemizin temsil edilmesi görevlerini üstlenmek,
-
Afetlere hazırlık için her mahalleden Mahalle Afet gönüllüsü (MAG) grupları oluşturarak eğitim vermek, eğitimlerini koordine etmek, örgütlenmesini ve teçhizatlanmasını sağlamak, belirli aralıklarla tatbikatlar yaptırmak ve afet esnasında afet bölgesinde ihtiyaç halinde gönüllü grupları emir komuta ederek profesyonel personel ile birlikte koordineli bir şekilde sevk ve idaresini sağlamak,
-
Diğer sivil savunma hizmetlerini icra etmek
-
Bakanlıkların yönetmelik, emir ve talimatları ile İzmir Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD) tarafından INSARAG (Uluslararası Arama Kurtarma Danışma Gurubu) standartları gereğince belediye personelinin eğitim, teşkilat, teçhizat, sertifikasyon, entegrasyon ve akreditasyonu yapılarak afet öncesi hazırlık yapmak ve önlem almak, afet esnasında kurumlar arası etkin ve hızlı koordinasyon sağlayarak eğitimli ve kalifiye personel ile afetle mücadele, arama kurtarma işlemlerini yürütmek, kent yangınlarında ihtiyaç halinde İtfaiye teşkilatına, orman yangınlarında ihtiyaç halinde Orman Genel Müdürlüğü teşkilatına destek olmak ve Balçova Belediyesi Sosyal İşler Müdürlüğü, Fen İşleri Müdürlüğü, Temizlik İşleri Müdürlüğü, ilgili Müdürlükler ve kurumlar ile koordine ederek afet sonrası iyileştirme, lojistik, ikmal, iaşe, barınma, gıda, hijyen gibi insani ihtiyaçların giderilmesi ve psiko-sosyal destek işlemlerini koordine etmek.
-
Afet İşleri Müdürlüğü Arama Kurtarma Ekibi personelinin, eğitim tazeleme ve aylık rutin tatbikatlarını yaptırmak.
-
Afet dışı zamanlarda ilçemizdeki kamu kurumlarına ve personeline, tüm okul öğrenci ve öğretmenlerine, muhtarlıklar ile koordinasyon sağlayarak ilçe halkımıza afet farkındalık ve afetle mücadele eğitimleri vermek ve tatbikat yaptırmak.
-
İlçemizde veya ülkemizin herhangi bir yerinde gerçekleşecek herhangi bir afette İzmir Valiliği İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (İzmir AFAD) ile koordineli bir şekilde “Balçova Belediyesi Arama Kurtarma Ekibi (BAL-KUT)” unvanıyla afetle mücadele ve arama kurtarma faaliyetlerine katılarak ilçemizin ve belediyemizin temsil edilmesi görevlerini üstlenmek.
-
Afetlere hazırlık için her mahalleden Mahalle Afet gönüllüsü (MAG) grupları oluşturarak eğitim vermek, eğitimlerini koordine etmek, örgütlenmesini ve teçhizatlanmasını sağlamak, belirli aralıklarla tatbikatlar yaptırmak ve afet esnasında afet bölgesinde ihtiyaç halinde gönüllü grupları emir komuta ederek profesyonel personel ile birlikte koordineli bir şekilde sevk ve idaresini sağlamak.
-
Diğer sivil savunma hizmetlerini icra etmek
|